Deze auto is vanaf nu te koop!
Op dit moment reizen we nog door Mexico, maar we hebben besloten, dat dit de laatste winter zal zijn. We zijn in 2011 met dit avontuur begonnen en volgend jaar worden we allebei 80 jaar. Dat lijkt ons een goed moment om te stoppen. Volgens plan zijn we nog tot eind maart 2025 in Mexico. Dat betekent dat de auto ergens in maart vanuit Veracruz verscheept gaat worden.
De auto heeft natuurlijk in 14 jaar best de nodige gebruikssporen opgelopen, dat is onvermijdelijk, maar ook zijn er in die jaren heel veel verbeteringen doorgevoerd, die de betrouwbaarheid en het gebruiksgemak vergroot hebben. Zo is onder andere veel gedaan aan de stabiliteit van auto. Hugo van Expeditievoertuigen.nl in Eibergen heeft hier een belangrijk aandeel in gehad. In 2023 zijn nog nieuwe luchtveren aangebracht.
Wij willen echter niet uitsluiten, dat iemand geïnteresseerd is om de auto hier in Mexico van ons over te nemen. Dat kan zowel voor ons als de koper duidelijke voordelen opleveren. Hoewel er aan de auto best wel kleinigheden mankeren, kun je er zo mee wegrijden en de reis vervolgen. Dat scheelt mij zo’n 5.000 euro verschepingskosten. Wel moeten we het dan eens worden over de inventaris in de meest ruime zin van het woord zoals de nagenoeg nieuwe Honda generator, onderdelen, gereedschap et cetera.
Zie voor meer informatie de foto’s op deze website. Je vind ze onder het kopje “FOTO’S”. De eerste serie bevat veel foto’s van ons MANnetje door de jaren heen, in de tweede serie komen de technische mogelijkheden aan bod. Is iets niet duidelijk, dan wil gaarne een toelichting geven.
De vraagprijs in Europa is 53.000 euro, vraagprijs in Mexico 48.000 euro.
Ook te koop: de gehele aandrijflijn van een MAN 8.136 met slechts 12.000 kilometer op de teller. Prijs nader overeen te komen.
Neem contact op via email of whatsapp
gerard@knak.nl +31 653 759756
(Translated by Google)
This car is now for sale!
At the moment we are still traveling through Mexico, but we have decided that this will be the last winter. We started this adventure in 2011 and next year we will both be 80 years old. That seems like a good time to stop. According to plan, we will be in Mexico until the end of March 2025. This means that the car will be shipped from Veracruz sometime in March.
The car has of course suffered quite a bit of wear and tear in its 14 years, that is inevitable, but many improvements have also been made in those years that have increased its reliability and ease of use.
For example, much has been done to improve the stability of the car. Hugo from Expeditievoertuigen.nl in Eibergen played an important role in this. The last improvement was the installation of new air springs in 2023.
However, we do not want to rule out that someone is interested in taking over the car from us here in Mexico. This can provide clear benefits for both us and the buyer. Although there are quite a few minor things not perfect with the car, you can drive away and continue the journey. That saves me about 5,000 euros in shipping costs. However, we must agree on the inventory in the broadest sense of the word, such as the almost new Honda generator, parts, tools, etc.
For more information, see the photos on this website. You will find them under the heading “PHOTOS”. The first series contains many photos of our MAN over the years, in the second series the technical possibilities are discussed. If something is not clear, I would be happy to provide an explanation.
The asking price in Europe is 53,000 euros, asking price in Mexico 48,000 euros.
Also for sale: the entire drivetrain of a MAN 8.136 with only 12,000 kilometers on the odometer. Price to be agreed upon.
Please contact me by email or whatsapp
gerard@knak.nl +31 653 759756
Algemene gegevens:
Width | 2,37 m |
Height | 3,50 m |
Weight | 7.2 ton |
Length | 6,80 m |
Toelaatbaar gewicht | 8,0 ton |
Technical specs:
Construction Year of the car | 1985 |
Construction Year of the motorhome | 2007-2008; in 2011 en 2016 important enhancements |
Engine | 6 cyl. diesel |
Engine capacity | 5.687 cm3 |
Power | 100 kW |
Gears | 5 x 2 (high and low gearing) |
Wheelbase | 3,20 m |
Electric system of the car | 24 V |
Tank capacity | main tank 350 liter; reserve tank 90 liter |
Fuel consumption | 1:4,5 |
Odometer | 230.000 km |
Drive | 4 WD |
Differential lock | 2 |
Brakes | air powered |
Tires | 6x 385/65R22.5 HANKOOK AM15 158L TL 18PR |
Road plates | 4 |
Exterior structure data
Materials | Steel frame all around, polyester outer plates, insulated, wooden interior finish |
5 folding windows, 1 sliding window; extra nets applied with Velcro fastener: 100% mosquito proof | |
3 skylights of which 2 with fan (switchable to IN or OUT); all equipped with mosquito mesh | |
Storage | left and right door; space practically utilized through stackable crates that cannot slide |
Door | width 60 cm, height 190 cm |
Stairs | Little Jumbo with 5 steps |
Solar panels | 4 |
Extra headlights | 2 Hella high beams |
Imperial | On the cabin |
Canopy | Fiamma 2.30 cm width, can be used on both the side and back |
Interior structure data:
Dimensions | 440 x 225 x 197 cm (lxwxh) |
Bed/seating | fixed bed 150×210 cm with foam rubber mattress and Froli bed base; seating area approx. 120 x 150 cm |
Toilet/Shower | dimensions 90 x 140 cm; toilet with mixer pump and electrical flush; waterproof cabin |
Kitchen counter | 60 x 140 cm, 3 drawers and sinc; two taps – one with fiter |
Storage | lots and practical |
Further equipment:
– Victron Phoenix inverter 1600W
– 2 batteries 220 Ah
– 12V and 220V power outlets
– 3 burner gas appliance with stainless steel cover plate
– Stainless steel sinc with two taps, one with a filter
– 250 ltr fresh water tank
– 100 ltr black water tank (toilet)
– 100 ltr grey water tank (shower/sinc)
– Shurflo waterpump
– Seagul waterfilter
– Engel compressor fridge; capacity 110 liter of which 20 liter freezer
– Webasto Air Top 2000 ST Diesel hot air stove, refurbished in 2016
– 30 liter boiler, heated by diesel; 220V also possible
– drivers seat from donor car (only 12.00 km), usb-connectors
– reversing lamp
– electric winch for spare tires
– inside connection for outside gas
– inside connection for outside shower